Friday, January 3, 2014

တုိင္းရင္းသား စာေပကို သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းတြင္ ထည့္သြင္းရန္ တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ား ေတာင္းဆို


ဇြန္ ၁၁-၁၂၊ ၂၀၁၃ ေတာင္ၾကီးျမိဳ႕မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ (၁၅) ၾကိမ္ေျမာက္ ညီေနာင္တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားဖက္ဒေရးရွင္း ညီလာခံ။

ညီေနာင္တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားဖက္ဒေရးရွင္း (Nationalities Brotherhood Federation) က တိုင္းရင္းသားဘာသာစာေပကို အစိုးရေက်ာင္းတြင္ သင္ရုိးညႊန္းတမ္းျဖင့္ထည့္တြင္း သင္ၾကားပို႔ခ်ရန္ႏွင့္ သန္းေခါင္စာရင္း လူမ်ဳိး သတ္မွတ္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ ညိႇႏႈိင္းေပးရန္ အပါအ၀င္ အခ်က္ ၇ ခ်က္ကို ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ ေတာင္းဆိုလိုက္ေၾကာင္း အစည္းအေ၀းတြင္ တက္ေရာက္ခဲ့ေသာ ကခ်င္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ ေခါင္းေဆာင္က ေျပာသည္။


ေနျပည္ေတာ္ ရတနာသိဃၤဟုိတယ္တြင္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁ ရက္ေန႔ႏွင့္ ၂ ရက္ေန႔တြင္ႏွစ္ရက္ၾကာ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ အခုလို ေတာင္းဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

မၾကာေသးမီက ပါတီ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ ခြင့္ျပဳခ်က္ က်ခဲ့သည့္ ကခ်င္ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီ (Kachin Democratic Party, KDP) ဥကၠဌ ဦးဂြမ္ကေရာင္ေအာင္ခမ္းက “အခက္အခဲေတြကို ဖလွယ္ၾကျပီး ကူညီေျဖရွင္းၾကရန္နဲ႔ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ၾကိဳတင္ညိႇႏိႈင္းမႈ ေတြလုပ္ တယ္" ဟု ေျပာျပသည္။

အစည္းအေ၀းတြင္ ညီေနာင္တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားဖက္ဒေရးရွင္း (NBF) အေနျဖင့္ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အေရးၾကီးတဲ့ မဟာမိတ္တခုျဖစ္လာရန္ႏွင့္ ၂၀၂၀ တြင္ အစိုးရ ဖြဲ႔စည္းႏိုင္ေရးသုိ႔ တက္လွမ္းႏိုင္ရန္ ဦးတည္ခ်က္မ်ားလည္း ခ်မွတ္ခဲ့သည္ဟု ဦး ဂြမ္ကေရာင္ ေအာင္ခမ္းက ေျပာသည္။

တျခားေတာင္းဆိုေသာ အခ်က္မ်ားတြင္ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ တြင္ တိုင္းရင္းသားမ်ား ပါ၀င္ရန္၊ ျပည္နယ္ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ကို ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မွေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္ရန္ စသည့္ အခ်က္မ်ားကိုလည္း ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။

ထိုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ခ်င္း၊ ရခိုင္၊ မြန္၊ ကရင္ေဒသမ်ားမွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အပါအ၀င္ တရားဝင္မွတ္ပံုတင္ျပီး တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရးပါတီ ၂၀ မွ ကိုယ္စားလွယ္ ၄၀ ေက်ာ္ တက္ေရာက္ ပါ၀င္ခဲ့သည္။

လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးေနာက္ပိုင္း တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကား တခ်ဳိ႕ကို အစိုးရေက်ာင္းမ်ားတြင္ သင္ၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း အာဏာသိမ္းျပီးေနာက္ တုိင္းရင္းသားဘာသာစာေပ သင္ၾကားခြင့္ကိုရပ္ဆိုင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

www.kachinnews.com

www.burmese.kachinnews.com

www.kahcin.kachinnews.com

www.kachin-news.blogspot.com

http://www.facebook.com/Kachin-News-Group

0 comments:

Post a Comment